خانواده

با رژیم غذایی اسکاندیناوی هم لاغر شوید و هم از دیابت پیشگیری کنید!

رژیم غذایی اسکاندیناوی چیست؟ به لطف اسیدهای چرب مصرف شده از طریق رژیم غذایی اسکاندیناوی، می توان حالت های التهابی ارگانیسم را تعدیل کرد و عملکرد سیستم ها را بهبود بخشید.

لازم به ذکر است که رژیم غذایی اسکاندیناوی با نامگذاری “رژیم غذایی نوردیک” نیز شناخته می شود. این مدل رژیم غذایی می تواند بروز دیابت نوع ۲ را کاهش دهد و همچنین مدیریت آن را تسهیل می کند.

 

جذابیت اصلی رژیم اسکاندیناوی این است که مصرف غذاهای تازه را به غذاهای فرآوری شده ترجیح می دهد که تأثیر مثبتی بر سلامتی دارد. علاوه بر این، مصرف پروتئین های با کیفیت بالا ، مواد مغذی ضروری را برای اطمینان از عملکرد مناسب توده بدون چربی، ترویج می کند.

 

اگر تا به حال این روش لاغری را امتحان نکرده اید بخش سلامت امروز مجله اینترنتی گفتنی را از دست ندهید.

رژیم غذایی اسکاندیناوی چیست؟

مدل غذایی که به عنوان رژیم اسکاندیناوی شناخته می شود، ترکیب وعده های غذایی اصلی را در ترکیب ۴ قسمت غذا پیشنهاد می کند. ۲ مورد از آنها باید از سبزیجات تشکیل شده باشد، ۱ توسط غذاهایی با محتوای پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا و بقیه توسط محصولاتی که در داخل کربوهیدرات های پیچیده دارند.

پروتئین ها برای افزایش وزن سالم ضروری هستند.
پروتئین ها به همراه سبزیجات بخشی از رژیم غذایی اسکاندیناوی هستند.
همچنین نیاز به گنجاندن یک جیره چربی با کیفیت بالا را برجسته می کند. به طور معمول این نیاز از طریق مصرف روغن نباتی خام، ماهی روغنی یا یک مشت آجیل برآورده می شود. حتی می توان آووکادو یا دانه ها را نیز در آن گنجاند. همه این غذاها به دلیل محتوای اسیدهای چرب امگا ۳، مواد مغذی که برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی ضروری هستند، متمایز هستند.

حتما بخوانید  چگونه به اقتصاد خانواده کمک کنیم؟اگر خانواده دچار مشکلات اقتصادی شد چه کنیم؟ + نقش زنان در رفع مشکلات اقتصادی

فواید رژیم غذایی اسکاندیناوی

جذابیت اصلی رژیم اسکاندیناوی این است که مصرف غذاهای تازه را به غذاهای فرآوری شده ترجیح می دهد که تأثیر مثبتی بر سلامتی دارد. علاوه بر این، مصرف پروتئین های با کیفیت بالا ، مواد مغذی ضروری را برای اطمینان از عملکرد مناسب توده بدون چربی، ترویج می کند.

به لطف این دو نکته کلیدی می توان میزان بروز بسیاری از بیماری های مزمن و پیچیده را کاهش داد. همچنین نباید وجود وعده های بزرگ سبزیجات را فراموش کنیم که مواد مغذی گیاهی با ظرفیت آنتی اکسیدانی را فراهم می کنند . این عناصر به خنثی سازی تشکیل رادیکال های آزاد کمک می کنند که اثر ضد التهابی ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که رژیم غذایی اسکاندیناوی با نامگذاری “رژیم غذایی نوردیک” نیز شناخته می شود. این مدل رژیم غذایی می تواند بروز دیابت نوع ۲ را کاهش دهد و همچنین مدیریت آن را تسهیل می کند.

گنجاندن انواع سبزیجات در رژیم غذایی اسکاندیناوی ضروری است

در هر صورت و علی رغم این که در کتابچه های رژیم غذایی اسکاندیناوی به این صورت منعکس نشده است، تضمین مصرف انواع سبزیجات ضروری است. این امر دریافت انواع مختلف مواد مغذی گیاهی را تضمین می کند که هر کدام عملکرد خاصی دارند. این یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از عملکرد صحیح بدن است.

به همین ترتیب، تأکید بر این نکته مهم است که نوشیدنی اصلی باید آب باشد. الکل باید محدود شود، زیرا در هر دوزی که مصرف شود برای بدن انسان سمی است. نوشیدنی های گازدار نیز باید کنار گذاشته شوند. این دسته از محصولات دارای غلظت بالایی از قندهای ساده و مواد افزودنی هستند که تأثیر منفی بر عملکرد کبد و پانکراس دارند.

حتما بخوانید  معایب خلال دندان: دلایلی که باید استفاده از آن را کنار بگذارید!

به عنوان یک نکته، می توان اشاره کرد که رژیم غذایی اسکاندیناوی حتی می تواند با حضور کمتر کربوهیدرات ها در نظر گرفته شود که به نفع گروه های جمعیتی خاصی است. به عنوان مثال می توان به افرادی اشاره کرد که آسیب شناسی های عصبی را ارائه می دهند، زیرا شواهدی وجود دارد که کربوهیدرات ها مناسب آنها نیستند.

رژیم غذایی اسکاندیناوی یک رژیم غذایی ایمن، سالم و کافی برای اکثریت بزرگ مردم است. همچنین در طول زمان پایدار است، زیرا عادات خوب را ترویج می‌کند و محدودیت‌های گروه غذایی خیلی سختی ایجاد نمی‌کند. این به سادگی بر نیاز به خوردن سبزیجات و محصولات تازه تر که سرشار از پروتئین هستند تمرکز می کند.

مدلی است که هم برای افراد کم تحرک و هم برای ورزشکاران مناسب است. با این حال، در مورد دومی، مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین ها را می توان با هدف بهبود عملکرد عضلانی و تاکید بر فرآیندهای هیپرتروفی بافت بدون چربی کمی افزایش داد. حتی معرفی مکمل ها به صورت مکمل به معنای نقطه عطفی برای این گروه ها در سطح عملکرد خواهد بود.

در هر صورت، به خاطر داشته باشید که هر رژیم غذایی باید با فعالیت بدنی منظم همراه باشد تا تأثیر مثبتی بر وضعیت سلامتی داشته باشد.

مطالب مرتبط:

۶ غذای نشاسته ای که اگر می خواهید وزن کم کنید باید از آنها اجتناب کنید

بهترین غذاهای عضله ساز برای ورزشکاران و بدنسازان!

رژیم غذایی دیابت: بهترین خشکبار برای کنترل قند خون

 

پاسخ دهید