پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

چرا خوردن در اواخر شب باعث چاقی می شود؟

علت چاقی: عادت به غذا خوردن در اواخر شب، نزدیک به زمان خواب می تواند شما را چاق کند. دلایل علمی علت چاقی را در بخش سلامت بخوانید. مدت‌هاست که می دانیم میان‌ وعده‌های نیمه شب و یا شام دیرهنگام برای سلامتی مضر هستند.

با افزایش موارد چاقی در کشورهای مختلف جهان، محققان اکنون به دنبال عواملی هستند که منجر به افزایش وزن و چاقی می شوند. تیمی از دانشکده پزشکی هاروارد اخیراً مطالعه‌ای را برای تجزیه و تحلیل اثرات غذا خوردن در اواخر شب و میان‌وعده‌های نیمه شب بر وزن انجام داده‌اند.

 

خوردن در اواخر شب خطر افزایش وزن و چاقی را دو برابر می کند. مجله گفتنی، دلایل احتمالی که چرا خوردن دیروقت در شب ممکن است باعث افزایش وزن شود را برایتان فهرست کرده است.

 

خیلی جالبه بخونید: آیا اعتیاد به عشق وجود دارد؟ چگونه باید درمان کرد؟

چرا خوردن در اواخر شب باعث چاقی می شود؟

چرا خوردن در اواخر شب باعث چاقی می شود؟

۱. ریتم شبانه روزی را مختل می کند

علت چاقی: ریتم شبانه روزی چرخه خواب و بیداری است که به بدن می گوید در زمان های منظم غذا بخورد، بخوابد و بیدار شود. اکثر ما یک روال منظم داریم که به ریتم شبانه روزی ما تبدیل می شود. در حالت ایده‌آل، شب برای خواب است و بنابراین، هنگامی که در شب غذا می‌خورید یا بازی می‌کنید، ریتم شبانه  شما مختل می‌شود که منجر به عوارض مختلفی می‌شود که افزایش وزن یکی از آنهاست.

حتما بخوانید: ۵ علت اصلی انزال دردناک در مردان

۲. پرخوری

علت چاقی: وقتی شب ها احساس گرسنگی می کنید، به احتمال زیاد میان وعده نمی خورید، بلکه زیاد می خورید. میان وعده نیمه شب اصطلاحی است برای خوردن نیمه شب. افرادی که اواخر شب می خورند بیشتر غذا می خورند و بنابراین کالری بیشتری دریافت می کنند. یک مطالعه نشان می دهد افرادی که قبل از خواب غذا می خورند کالری بیشتری مصرف می کنند.

حتما بخوانید  خواص زنیان و لاغری: کاهش وزن یک ماهه تا عید+ روش درست استفاده از آن را یاد بگیرید

حتما بخوانید: خشم ایگواین از ناپولی: امروز تشویق، فردا فحش!

۳. تغذیه ناسالم

علت چاقی: چند نفر از ما میان وعده های نیمه شب سالم می خوریم؟ خب، بیشتر مردم شب ها هوس خوردن غذاهای ناسالم، سرخ شده و ناسالم می کنند. مطالعه ای ارتباط بین خواب، میل به غذا و چاقی را در نوجوانی توضیح می دهد. محققان دریافتند که هوس ها مانع از دریافت رژیم غذایی، خواب و در نتیجه افزایش وزن می شود. این مطالعه همچنین اشاره می کند که سن نیز نقش مهمی در اصلاح رژیم غذایی، غذا خوردن در اواخر شب و چاقی دارد. افراد جوان تر در مقایسه با افراد مسن تر احتمال بیشتری دارد که در اواخر شب جلسات پرخوری داشته باشند.

حتما بدانید: ۶ نکته برای کمک به کاهش وزن در خانه

۴. مختل شده

علت چاقی: اگر نزدیک به زمان خواب غذا می خورید، مستعد ابتلا به درد شکم در شب هستید. حتی با وجود این که فرآیند هضم حتی زمانی که شما خواب هستید ادامه دارد، نسبتاً کندتر از روز است. شما در شب دراز می کشید، که ممکن است باعث شود اسیدهای معده به دستگاه گوارش و مری برگردند. بنابراین، ممکن است در شب و پس از بیدار شدن از خواب دچار اسیدیته شوید.

علاوه بر این، عادات غذایی شبانه نیز ممکن است باعث ایجاد سندرم متابولیک شود . این امر خطر چاقی را افزایش می دهد. محققان دریافتند شام دیرهنگام، خوردن میان وعده بعد از شام یا انجام هر دو با سندرم متابولیک مرتبط است.

خیلی جالبه: آزمون شناسایی محل اسکناس به شما ثابت می کند که چقدر دقت دارید!

حتما بخوانید  پاکسازی کبد در 4 روز: راز آن عصاره کشمش است!

نتیجه

علت چاقی: خوردن دیروقت شب، نزدیک به خواب یا نیمه شب، همگی با افزایش وزن مرتبط هستند. شما تمایل به خوردن غذاهای ناسالم در شب دارید، که این خطر را دو برابر می کند و بنابراین، تنظیم عادات غذایی بسیار مهم است. توصیه می شود حداقل دو ساعت قبل از خواب چیزی نخورید یا ننوشید. این به زمان کافی برای هضم و جلوگیری از مشکلات متابولیک، افزایش وزن و چاقی در دراز مدت اجازه می دهد.

لینک های مرتبط:

این تست چالشی رو ببین: معمای قتل سری که هیچ کس نتوانست حل کند: چه کسی باعث مرگ مرد شده؟!!

۶ غذای نشاسته ای که اگر می خواهید وزن کم کنید باید از آنها اجتناب کنید

رسمی: توافق بارسا و اتلتیکو برای انتقال گریزمان

سندرم ترنر چیست؟ آیا مبتلایان به سندرم ترنر می توانند باردار شوند؟

خواص بی نظیر گزنه برای درمان دیابت و فشار خون

چالش ۱۶  کیلو لاغری تا عید با جدیدترین متد کاهش وزن

براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در مدت کوتاهه.
تا ۳۰ آذر فرصت داری تا با دریافت رژیم گروهی برنافیت، ۱ ماه رژیم رایگان هدیه بگیری.

پیشنهاد ما به شما

تفاوت‌های علائم اولیه بارداری و پریود و نحوه تشخیص هرکدام

“دارم پریود میشم یا حامله‌ام؟” این پرسشی است که بسیاری از خانم‌ها گاهی حتی ماهیانه …

دیدگاهتان را بنویسید