سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فواید دستمال مرطوب کننده را بشناسید

در این مقاله قصد داریم به  فواید دستمال مرطوب کننده بپردازیم و به طور جامع این محصول کاربردی را معرفی کنیم. دستمال مرطوب‌ها این روزها در همه جا پیدا می‌شوند و از کاربردهای مختلفی برخوردار هستند. ما از دستمال مرطوب در خانه، در فروشگاه، در باشگاه، محل کار، رستوران و در هر محیطی که امکان آلوده شدن دست‌هایمان وجود داشته باشد استفاده می‌کنیم. از دستمال مرطوب فقط برای پاک کردن دست استفاده نمی‌شود، بلکه انواعی از آن را می‌توان به عنوان پاک کننده آرایش و واژن نیز مورد استفاده قرار داد. در ادامه به انواع کاربردهای دستمال مرطوب اشاره می‌کنیم.

دستمال مرطوب از چه چیزی ساخته شده است ؟

دستمال مرطوب علاوه  بر اینکه پاک کننده آرایش بدون ضرر است، حاوی گلیسیرین می‌ باشد. گلیسیرول مایع شفاف و بدون بو است که بیشتر در چربی‌های گیاهی وجود دارد. گلیسیرین خاصیت مرطوب کنندگی دارد و استفاده از آن در دستمال مرطوب باعث می‌شود از چین و چروک و پیری پوست جلوگیری شود. دستمال مرطوب‌ها به صورت پک چندتایی و به‌صورت دستمال مرطوب دانه‌ای به بازار ارائه می‌شود که برخی از آن‌ها دارای رایحه‌های مختلف هستند. همچنین دستمال مرطوب علاوه بر گلیسیرین و آب، مواد شوینده ملایم و بدون ضرر دارد که برای پوست مفید و نرم کننده است. روز به روز به تعداد افرادی که برای  خرید دستمال مرطوب  اقدام می‎‌کنند افزوده می‌شود.

چرا دستمال مرطوب‌ها محبوب هستند ؟

بهترین و خلاصه‌ترین جواب این است که استفاده از آن‌ها آسان است؛ زندگی ما را آسان‌تر و خوشایند تر کرده اند. زمانی که دست‌ها یا صورتمان آلوده است، دستمال مرطوب بهترین جایگزین ممکن است.

حتما بخوانید  ورزش بهتر است یا رژیم؟ با کدامیک سریع تر می شود نتیجه گرفت؟

نکات و فواید دستمال مرطوب کننده

انواع دستمال مرطوب

دستمال‌ مرطوب‌ها دارای انواع مختلفی بوده و از آن‌ها برای تمیز کردن دست، تمیز کردن کردن پایین تنه کودک، پایین تنه بزرگسالان، تمیز کردن صورت و حتی برا ی تمیز کردن عینک استفاده می‌شود. امروزه دستمال مرطوب‌ها جزو محصولاتی هستند که به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند و بخشی از زندگی روزمره ما شده اند.

دستمال مرطوب کودک

با استفاده از دستمال مرطوب، تعویض پوشک بچه بسیار آسان‌تر شده و والدین دیگر نیازی ندارند برای تمیز کردن بچه پس از تعویض پوشک از آب استفاده کنند. دستمال‌ مرطوب کودک با فرمولی ساخته شده که برای پوست حساس بچه مناسب باشد. دستمال مرطوب‌های کودک در دو نوع بدون رایحه و معطر ارائه می‌شوند.

کاربردهای دستمال مرطوب کودک

  • تعویض پوشک کودک
  • تمیز کردن غذا از روی صورت و دستان کودک
  • تمیز کردن دست‌های کودک و سطوحی که با آن در تماس است
  • تمیز کردن اسباب بازی‌ها

دستمال مرطوب کودک

دستمال مرطوب آرایش پاک کن

یکی دیگر از کاربردهای دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش صورت می‌باشد. دستمال‌ مرطوب‌های پاک کننده آرایش به طور اختصاصی برای همین منظور طراحی و تولید شده است. دستمال مرطوب پاک کننده آرایش حاوی فرمولی است که برای پوست مضر نبوده و می‌تواند هر نوع مواد آرایشی را از سطح پوست پاک کند. دستمال مرطوب آرایش پاک کن می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده مورد استفاده قرار بگیرد. نکته قابل توجه هنگام استفاده از این نوع دستمال این است که دستمال مرطوب آرایش پاک کن امکان پاک کردن آرایش به صورت عمقی را ندارد و تنها می‌تواند میزان آرایش صورت را تا حد بسیار زیادی از سطح صورت پاک کرده تا صورت برای شستشو با مواد شوینده آماده شود.

حتما بخوانید  اهمیت کتاب خواندن برای کودکان + خواندن کتاب برای کودکان چه فوایدی دارد؟

دستمال مرطوب آنتی باکتریال

هنگامی که به آب و مواد ضدعفونی کننده مانند مایع دستشویی یا صابون دسترسی ندارید، دستمال مرطوب‌‌های آنتی باکتریال به کمک شما می‌آیند. این نوع دستمال مرطوب‌ها تا ۹۹ درصد انواع باکتری‌ها را از بین می‌برند. به شما توصیه می‌کنیم که همیشه این نوع دستمال مرطوب را همراه خود داشته باشید.

دستمال‌ مرطوب ضد عفونی کننده

ضدعفونی کردن یکی از رایج‌ترین کاربردهای دستمال مرطوب می‌باشد. این دستمال‌ها در دوران اپیدمی کرونا و فصل‌های سرد سال بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در محیط‌هایی همچون کلاس درس، باشگاه ورزشی، فروشگاه خوار و بار فروشی و وسایل حمل و نقل عمومی باید از دستمال مرطوب ضدعفونی کننده استفاده کرد. حتی زمانی که بیرون از منزل دستتان خشک می شود بعد از اینکه با دستمال مرطوب دستان خود را ضد عفونی کردید می‌توانید با خیال راحت کرم مرطوب کننده استفاده کرده و لطافت پوست خود را همیشه حفظ نمایید.

کاربردهای دستمال مرطوب ضد عفونی کننده :

  • تمیز کردن سطوح سخت مانند کانتر آشپزخانه‌ها
  • تمیز کردن پیشخوان توالت و حمام که ممکن است در معرض باکتری و ویروس باشد
  • تمیز کردن مایعات بدن مانند آب دهان و خون
  • تمیز کردن سطوح پر استفاده مانند کلید برق، دسته در و کنترل
  • تمیز کردن انواع ظروف و وسایل آشپزخانه
  • تمیز کردن ظروف و سرویس غذاخوری
  • تمیز کردن سطوح شیشه‌ای
  • تمیز کردن داخل خودرو

نوشته های مرتبط

خرید کرم مرطوب کننده

فواید دستمال مرطوب کننده

مزایای دستمال مرطوب به شرح زیر است:

۱. دستمال مرطوب برای تمیزی بدن

یکی دیگر از کاربردهای دستمال مرطوب برای بهداشت شخصی می‌باشد. اگر در طول روز عرق کرده‌اید و به هر دلیلی وقت حمام کردن ندارید، می‌توانید با استفاده از دستمال مرطوب عرق‌های زیر بغل و همچنین پیشانی و سایر نواحی را تمیز کنید. توصیه می‌شود برای این کار از دستمال مرطوب آنتی باکتریال استفاده کنید.

حتما بخوانید  دلایل رایج دعوای بین فرزندان چیست؟ + چگونه دعوای بین فرزندان را مدیریت کنیم؟

۲.دستمال مرطوب هنگام گردش و پیک نیک

هنگام پیک نیک دست انسان در معرض آلودگی‌های مختلفی قرار می‌گیرد. بخصوص در برخی نواحی که رفت و آمد بسیاری وجود دارد و دسترسی به آب وجود ندارد. بنابراین بهتر است هنگام سفر یا رفتن به گردش حتما دستمال مرطوب با خود همراه داشته باشید.

۳.دستمال مرطوب کودک برای واژن

از دستمال مرطوب کودک گاهی برای تمیز کردن واژن نیز استفاده می‌شود. اما بانوان عزیزی که قصد تمیز کردن و ضدعفونی کردن واژن خود را دارند، باید بدانند که دستمال مرطوب دخترانه و زنانه دقیقا برای همین کار در بازار موجود می‌باشد و ساختار آن مشابه با دستمال مرطوب کودک است. دستمال مرطوب کودک از آنجایی که ساختار آن بر اساس پوست حساس کودک تولید شده؛ به همین دلیل برای تمیز کردن واژن مناسب نمی‌باشد. باید توجه داشته باشید که دستمال مرطوبی که برای این منظور انتخاب کنید باید فاقد پارابن، رنگ و رایحه باشد تا هیچگونه حساسیتی برای پوست شما ایجاد نکند. اگر بدن شما زیاد دچار تعریق می‌شود، استفاده از این محصول به شما توصیه می‌شود.

۴.دستمال مرطوب برای دوران پریودی

دستمال مرطوب‌ها برای زمانی که پریود هستید بسیار کاربردی و موثر هستند. بخصوص اگر از هنگام پریودی از نوار بهداشتی استفاده می‌کنید، بهتر است بعد از تعویض هر نوار از دستمال مرطوب استفاده کنید. توجه داشته باشید که بعضی از دستمال مرطوب‌ها می‌توانند با فلاش توالت تجزیه شوند اما نوار بهداشتی‌ها این قابلیت را ندارند. بنابراین پس از تعویض، حتما نوار بهداشتی خود را داخل سطل زباله بیاندازید.

۵.دستمال مرطوب بعد از ورزش

یکی دیگر از موارد مصرف و فواید دستمال مرطوب کننده بعد از ورزش می‌باشد. بدن انسان بعد از ورزش دچار تعریق می‌شود یا ممکن است لایه‌ای چربی روی پوست او ایجاد شود. شما می‌توانید در زمان‌هایی که امکان استحمام یا شستشو با آب وجود ندارد از دستمال مرطوب استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از دستمال مرطوب جایگزین حمام محسوب نمی‌شود و تنها یک راه حل موقت برای جلوگیری از میکروب و بوی بد تعریق محسوب می‌شود. استفاده از دستمال مرطوب آنتی باکتریال برای بعد از ورزش توصیه می‌شود.

حتما بخوانید  راهکارهای مراقبت از پوست در دوران بارداری

قیمت دستمال مرطوب

هنگام خرید دستمال مرطوب، قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی از آنجایی که دستمال مرطوب‌ها کاربرد بسیاری دارند و پرمصرف هستند، قیمت آن‌ها به صرفه و اقتصادی می‌باشد. قیمت دستمال مرطوب به عواملی مانند جنس، نوع برند، تعداد دستمال موجود و کاربرد آن بستگی دارد.

دستمال مرطوبم خشک شده چه کار کنم ؟

یکی از نکات و فواید دستمال مرطوب کننده که باید به آن دقت کنید این است که تا زمانی که به دستمال مرطوب نیاز نداشتید آن را از بسته خارج نکنید. زیرا دستمال مرطوب با در معرض هوا ماندن خشک می‌شود. یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای حل مشکل خشک شدن دستمال مرطوب استفاده از چند قطره آب و چند قطره روغن بچه است. پس از ریختن این محلول بر روی دستمال آن را درون یک بسته نایلونی بسته قرار دهید تا هوا وارد آن نشود.

طرز استفاده از دستمال مرطوب چگونه است ؟

دستمال مرطوب‌ها باید در دمای اتاق نگهداری شوند و از گرما و سرمای بیش از اندازه دور باشند. همیشه مطمئن شوید که درپوش بسته دستمال مرطوب به طور کامل بسته است تا از خشک شدن دستمال مرطوب جلوگیری کنید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله از مجموعه مقالات مثبت سبز به نکات و فواید دستمال مرطوب کننده پرداختیم و با انواع دستمال مرطوب و کاربردهای آن آشنا شدیم. دستمال مرطوب‌ها حاوی مواد ضد عفونی کننده، پاک کننده و آنتی باکتریال هستند که برای تمیزی پوست و سطوح استفاده می‌شوند. از دستمال مرطوب‌ها می‌توان برای تمیز کردن بدن کودک، بدن انسان، پاک کردن عرق، ضد عفونی کردن دست و ضد عفونی کردن سطوح مختلف استفاده کرد. دستمال مرطوب‌ها ماندگاری بالایی دارند و باید آن‌ها را به دور از محیط‌های گرم و سرد قرار داد. یکی دیگر از کاربردهای رایج دستمال مرطوب، پاک کردن آرایش می‌باشد. دستمال مرطوب‌ آرایش پاک کن و همچنین دستمال مرطوب بانوان که مخصوص تمیزی واژن است، فاقد هرگونه مواد مضر بوده و هیچگونه حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کنند.

پیشنهاد ما به شما

تفاوت‌های علائم اولیه بارداری و پریود و نحوه تشخیص هرکدام

“دارم پریود میشم یا حامله‌ام؟” این پرسشی است که بسیاری از خانم‌ها گاهی حتی ماهیانه …

دیدگاهتان را بنویسید