جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تلویزیون LG

راهنمای خرید تلویزیون LG + تلویزیون های ال جی مدل OLED چه ویژگی هایی دارند؟

آیا تصمیم دارید تلویزیون ال جی خریداری کنید؟ اما در میان مدل های مختلف تلویزیون سردرگم شدید و نمی دانید کدام گزینه برای شما ایده آل تر است! پس نیاز به یک راهنمای خرید تلویزیون ال جی دارید تا با اطمینان لازم برای خرید اقدام کنید. این روزها با پیشرفت تکنولوژی شاهد تلویزیون های جدید و پیشرفته شرکت ال جی هستیم. به همین خاطر، در این مقاله سعی داریم بهترین راهنمای خرید تلویزیون LG برای شما آماده کنیم تا با توجه به نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید و از تجربه خرید تلویزیون ال جی لذت ببرید.


فهرست مطالب


آشنایی با برند ال جی

برند ال جی (LG) نسبت به دیگر تولیدکنندگان فعال در این زمینه هرساله تلویزیون‌های زیادی را برای فروش آماده می کند که در چند سال اخیر تلویزیون های LED و OLED این برند طرفداران زیادی پیدا کرده است و بیشتر خریداران ترجیح می دهند این برند را برای خریداری تلویزیون انتخاب کنند.

برند ال جی

خوب است بدانید برند ال جی در تولید تلویزیون های OLED جز بزرگترین شرکت شناخته شده است. اگر دوست دارید برای خرید تلویزیون ال جی اطلاعات دقیق تری به دست آورید و یک راهنمای کامل برای خرید تلویزیون ال جی داشته باشید پیشنهاد می کنیم در این مقاله همراه ما باشید.

تلویزیون ال جی ساخت کجاست؟

برند ال جی یکی از برندهای معتبر کشور کره است که مونتاژ محصولات خود را به دست دیگر کشورها سپرده است. به همین خاطر برای خرید تلویزیون ال جی با محصولات مونتاژ شده کشورهایی مانند لهستان، مصر و حتی خود کشور کره مواجه می شوید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید تلویزیون شیائومی را بخوانید.

البته این برند در کشور خودمان نیز مونتاژ می شود. اما اکثر خریداران ترجیح می دهند برای خرید تلویزیون LG مونتاژ کشور کره را خریداری کنند. اما خوب است بدانید هر کشوری که مجوز ساخت مدل های مختلف ال جی را دارند، قابل اطمینان است و هیچ مشکلی بابت عملکرد و کیفیت تلویزیون به همراه ندارند. در ایران نمایندگی گلدیران خدمات پس از فروش محصولات ال جی را پشتیبانی می کند و کاربران می توانند با خیال آسوده خرید کنند.

حتما بخوانید  هنگام خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ + معرفی قسمت‌های مختلف دستگاه در راهنمای خرید ماشین لباسشویی

حال از کجا بفهمید مونتاژ گفته شده توسط فروشنده درست است؟ اکثر تلویزیون های ال جی دارای پرونده ساخت هستند و بر روی کارتن آنها تمام مشخصات به صورت دقیق نوشته شده است.

راهنمای خرید تلویزیون ال جی 

همانطور که گفتیم، برندهای مختلف هر ساله مدل های متفاوتی را روانه بازار می‌کنند. بنابراین باید یک راهنمای به روز برای خرید تلویزیون داشته باشید. سوال هایی که کاربران هنگام خرید تلویزیون ال جی برای شان ایجاد می شود، شامل این است که منظور از تلویزیون OLED چیست و کدام گزینه برای خرید بهتر است؟؟ تلویزیون چند اینچ بخریم؟؟ تلویزیون ال جی ساخت کجاست؟ و یا پرفروش ترین تلویزیون ال جی کدام است؟

تلویزیونهای شرکت ال جی جزو پرفروش ترین تلویزیونهای چند سال اخیر بوده اند و از دلایل این محبوبیت می توانیم به کیفیت عالی تصاویر و طراحی منحصر به فرد آن اشاره کنیم. این تلویزیونها در سایزها و کیفیتهای متنوعی در بازار وجود دارند که گزینه های زیادی را برای انتخاب پیش روی کاربران قرار می دهند.

 تلویزیون LG

در حال حاضر آخرین دستاورد شرکت ال جی در زمینه تلویزیونهای LED، تلویزیونهای نانوسل می باشد که دارای رزولوشن ۴K بوده و از زاویه دید بسیار عریض، مشهور به wide viewing angle برخوردار هستند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید تلویزیون سامسونگ را بخوانید. در این تلویزیونها به جای استفاده از نور پس زمینه Edge LED، از حالت نور پس زمینه Full Array LED استفاده شده است که باعث از بین رفتن برخی سایه های تصویر که در حالت Edge LED تشکیل می شدند، شده است.

دقت رنگ در تلویزیونهای نانوسل ال جی به واسطه استفاده از ذرات نانو به Nano Accuracy لقب گرفته که این ویژگی باعث می شود حتی در تصاویری با حرکت سریع، هیچ کاهشی در وضوح رنگها به وجود نیاید. تلویزیونهای نانوسل ال جی سرآمد تلویزیونهای LED ال جی بوده و محصولی کم نظیر و حتی بی نظیر در بازار به شمار می آیند.

سیستم عامل تلویزیون LG چیست؟

امروزه تمام تلویزیون های جدید از تکنولوژی سیستم عامل برخوردار هستند. در مورد سیستم عامل تلویزیون ال جی هم باید بگوییم این برند از سیستم عامل webOS استفاده می کند که بسیار پیشرفته است. این سیستم عامل توسط برند ال جی خریداری شده و هر ساله در حال بروزرسانی برای مدل های جدید است. سری جدید این سیستم عامل بسیار ساده و یکپارچه است و موجب می شود ویژگی های خارق العاده ای برای مدل های جدید ال جی فراهم کند.

 تلویزیون LG

در واقع سیستم عامل برای بیشتر تلویزیون های ال جی به کار رفته است، به طوری که روند نصب اولیه را بسیار راحت کرده و کاربر تنها با چند بار کلیک کردن روی دکمه ok خیلی سریع مراحل را به پایان می رساند. همچنین نصب دیگر دستگاه ها و جستجو محتوا با سیستم عامل ال جی به آسانی فراهم شده است.

حتما بخوانید  راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش + بررسی نکات کاربردی برای استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

تلویزیون های ال جی مدل OLED چه ویژگی هایی دارند؟

امروزه بیشتر فروشندگان برند ال جی مدل OLED را پیشنهاد می‌کنند. اما این ویژگی چه امکاناتی برای کاربران فراهم می کند؟ شرکت ال جی مانند دیگر شرکت‌های تولید کننده تلویزیون توانسته تکنولوژی OLED را برای سری های جدید تلویزیون خود به اجرا درآورد.

معمولا این نوع تلویزیون ها با ظاهری بسیار ظریف، سبک و نمایشگری فوق العاده و کم مصرف با وضوح بسیار بالا تولید می شوند و تصویر خارق‌العاده‌ای جلوی چشمان شما به نمایش می گذارند. تلویزیون های OLED ال جی تصاویر فوق العاده با کیفیتی را برای شما به ارمغان می آورند و مطمئنا می توانید فیلم های انیمیشن و اکشن را با وضوح بسیار بالا و کنتراست خوب مشاهده کنید.

حال منظور از تکنولوژی OLED چیست و چه فرقی با تلویزیون های LED دارد. اگر بخواهیم خیلی خلاصه توضیح دهیم تا به خوبی متوجه شوید باید بگوییم تکنولوژی که برای کیفیت تصویر LED به کار برده شده با استفاده از لامپ های فلئورسنت است.

در واقع LED های کوچک موجب روشن شدن نمایشگر تلویزیون می شوند. اما نور نمایشگر OLED برخلاف تکنولوژی LED توسط خود پیکسل های قرار گرفته شده در صفحه نمایش تولید می شود و دیگر به لامپ فلورسنت برای تولید نور تصویر زمینه نیاز نخواهد بود. به خاطر همین است که کیفیت تصویر تلویزیون های OLED ال جی نسبت به LED در رده‌های بالاتر قرار دارد و توانسته است در مدت زمان کوتاهی که پا به عرضه ی تولید گذاشته اند طرفداران زیادی را بدست آورد.

البته خوب است بدانید تلویزیون های QLED نسل جدید تلویزیون های OLED هستند و میزان روشنایی ارائه شده درتصاویر این نوع از تلویزیون ها بسیار بیشتر از نسل های قبلی است. برای شما که به دنبال آشنایی با بهترین تلویزیون های ال جی هستید. آیا با جدیدترین لباسشویی های ال جی آشنا شده اید؟ البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید ماشین لباسشویی ال جی را بخوانید.

راهنمای خرید تلویزیون LG بر اساس اندازه

یکی دیگر از فاکتورهای مهم خرید تلویزیون انتخاب اندازه است. در واقع اندازه تلویزیون LG باید متناسب با محیطی که قرار می گیرد، انتخاب شود. پس این مورد را نمی توانید بر اساس سلیقه انتخاب کنید.

حتما بخوانید  تفاوت لباسشویی گیربکسی و تسمه ای + راهنمای خرید ماشین لباسشویی ال جی

مثلا اگر تلویزیون های ۵۰ الی ۶۵ اینچ ال جی را برای اتاق های نشیمن کوچک انتخاب کنید، مطمئناً تماشای تلویزیون در طولانی مدت برای شما خسته کننده به نظر می رسد و چشم هایتان بعد از مدتی اذیت می شود و برعکس اگر تلویزیون کوچک برای فضای بزرگ انتخاب کنید، برای مشاهده جزئیات تصویر دچار مشکل می شوید. 

جدول زیر می تواند به شما در انتخاب تلویزیون مناسب کمک کند.

اندازه تلویزیون به اینچابعاد تلویزیون به سانتیمترفاصله استاندارد از تلویزیون
۳۲۲۷/۹ در ۱۵/۷۱/۲۲ تا ۱/۳۷ متر
۴۰۳۴/۹ در ۱۹/۶۱/۶۸ متر
۴۳۳۷/۵ در ۲۱/۱۱/۸۳ تا ۱/۹۸ متر
۵۰۴۳/۶ در ۲۴/۵۲/۱۳ متر
۵۵۴۷/۹ در ۲۷۲/۲۹ تا ۲/۴۴ متر
۶۰۵۲/۳ در ۲۹/۴۲/۵۹ متر
۶۵۵۶/۷ در ۳۱/۹۲/۷۴ متر
۷۰۶۱ در ۳۴/۳۲/۹۰ تا ۳/۰۵ متر
۷۵۶۵/۴ در ۳۶/۸۳/۲۰ متر
۸۰۶۹/۷ در ۳۹/۲۳/۳۵ تا ۳/۵۱ متر
۸۵۷۴/۱ در ۴۱/۷۳/۶۶ متر

پیشنهاد می کنیم اندازه فضای مورد نظر خود را قبل از خرید مشخص کنید و فاصله ای که قرار است به تماشای تلویزیون بپردازید را هم اندازه گیری کنید. سپس برای خرید تلویزیون ال جی اقدام نمایید. با داشتن این نکات به راحتی فروشندگان محترم اندازه و حتی کیفیت تلویزیون را برای شما به بهترین صورت ممکن مشخص خواهند کرد.خیلی‌ها برای انتخاب تلویزیون ال جی به ظاهر و زیبایی بسیار اهمیت می‌دهند. 

 تلویزیون LG

اگر شما هم برای ظاهر تلویزیون خود اهمیت زیادی قائل هستید، باید در مورد این موضوع هم اطلاعات دقیقی به دست آورید. معمولا اولین نکته‌ای که برای خرید تلویزیون ال جی مورد بحث قرار گرفته می شود مدل های قاب دار و یا بدون قاب است که هر کدام از لحاظ سلیقه ای برای کاربران ال جی جلوه خاصی دارند.

البته برند ال جی برای تولید تلویزیون های جدید خود پایه های مدرن و بسیار نازکی طراحی کرده که ظاهر زیبا و دلربایی به تلویزیون بخشیده است. اگر بخواهیم در میان مدل های تلویزیون ال جی بهترین و زیباترین تلویزیون را معرفی کنیم مدل LG LA 8600 یکی از جذاب ترین و پر استقبال ترین مدل های ال جی شناخته شده است.

خرید تلویزیون LG بر اساس انواع پنل

کم‌تر فروشنده‌ای در مورد پنل به شما اطلاعات می‌دهد و عموم مردم تصور می‌کنند نمایشگر و پنل همه یکی هستند و می‌تواند ال ای دی یا ال سی دی باشند. من در این راهنمای خرید تلویزیون ال جی به شما می‌گویم، پنل و نوع نمایشگر تفاوت دارند و پنل‌هایی که ال جی استفاده می‌کند معمولا از ۲ نوع زیر است. تاثیر پنل را در خرید بهترین تلویزیون ال جی دست کم نگیرید زیرا می‌تواند تاثیری ویژه در روشنایی و پاسخ دهی داشته باشد.

حتما بخوانید  مقایسه ماشین لباسشویی ‌سامسونگ و ال جی + مزایا و معایب ماشین لباسشویی LG

پنل VA:

کسی که تلویزیون با پنل VA انتخاب می‌کند بدون شک به کنتراست بالا توجه دارد. این پنل جزو روشن‌ترین پنل‎‌ها است و نمایشگری که پنل VA دارد از سطح بالای کنتراست بهره می‌برد. اگر زاویه دید گسترده‌ می‌خواهید این نوع پنل‌ها مناسب شما نیستند.

پنل IPS:

اگر خانه‌ای کوچک دارید و مجبور شده‌اید مبلمان خود را دور تا دور اتاق بچینید، فقط تلویزیون هایی با پنل IPS چاره شما هستند. زاویه دید ۱۷۸ درجه و پاسخ دهی سریع را با این پنل تجربه کنید اما روشنایی و کنتراست پنل VA را ندارند.

راهنمای انتخاب تلویزیون ال جی بر اساس وضوح تصویر

با وجود آن که در مورد وضوح و کیفیت اطلاعات کافی وجود دارد اما از آن جایی که ما قول کامل ترین راهنمای خرید تلویزیون ال جی را به شما داده‌ایم؛ وضوح و کیفیت را نیز بررسی می‌کنیم. کمپانی ال جی در حال حاضر ۴ نوع رزولوشن برای محصولات خود دارد اما بیشترین نمایشگرها فورکی هستند.

رزولوشن اچ دی:

این سری کیفیت بیشتر در سایز ۳۲ اینچ و یا کم‌تر دیده می‌شود، این تی وی‌ها را بیشتر برای چک کردن دوربین‌های مدار بسته تهیه می‌کنند اگر سراغ تی وی اچ دی رفتید سطح توقع خود را برای کیفیت تصویر پایین بیاورید.

رزولوشن فول اچ دی:

بیشتر نمایشگرهای سایز ۴۲ و ۴۳ اینچ از این رزولوشن برخوردارند؛ ادعای زیادی نمی‌توان در مورد این نمایشگرها و کیفیت آن‌ها داشت اما برای فضای اتاق خواب با بودجه محدود می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

رزولوشن فورکی:

با ۸.۳ میلیون پیکسل کیفیت و وضوحی مناسب و درخورد دریافت می‌کنید. برای خرید تلویزیون ال جی ۴K تنوع بیشتری دارید و دستتان باز است تا با خیال راحت یک تی وی مناسب با بودجه و با سایز مناسب بخرید.

رزولوشن ۸K:

تلویزیون های ۸K ال جی ۳۲ میلیون پیکسل دارد و با وجود آن که کیفیت و وضوح نمایشگر ۸K فوق‌العاده عجیب و غریب و دیوانه کننده است اما تنوع این محصولات کم‌تر از بقیه نمایشگرهاست و قیمت بسیار زیادی دارند.

راهنمای خرید تلویزیون LG بر اساس توان صوتی

مگر می‌شود برای خرید دستگاه صوتی و تصویری مثل تلویزیون ال جی، توان صوتی را نادیده گرفت؟ توان صوتی بیشتر، صدای قدرتمندتری پخش می‌کند و در زمینه صوتی قدرتر است. ال جی توان صوتی بالا را تنها به بالارده‌ها و پرچمدارها عرضه کرده اما شرایط صوتی سایر تی وی ها نیز قابل قبول است.

  • توان صوتی ۲۰ وات
  • توان صوتی ۴۰ وات
  • توان صوتی ۶۰ وات
 تلویزیون LG

نکته مهم: در تکمیل نکات این راهنمای خرید تلویزیون ال جی باید اشاره کنم به این که ۹۰ درصد تلویزیون هایی که برند ال جی تولید کرده، توان صوتی ۲۰ وات دارند و توان صوتی ۴۰ وات و همچنین ۶۰ وات انگشت شمار و محدود هستند. توان صوتی ۸۰ وات هم در مدل‌های پرچمدار ۲۰۲۲ وجود دارند.

حتما بخوانید  نقد و بررسی تلویزیون شیائومی + مقایسه تلویزیون شیائومی با سامسونگ

قیمت تلویزیون های LG چطور است؟

اکثر کاربران تلویزیون ال جی سوالی که در ذهن خود دارند این است که تلویزیون موردنظرشان چه قیمتی دارد؟ حال شما هم برای این که هنگام ورود به بازار دچار سردرگمی نشوید، بهتر است در ابتدا بودجه خود را برای خرید تلویزیون مشخص کنید و متناسب با آن مدل های مختلف تلویزیون ال جی را در نظر بگیرید و با توجه به نکاتی که در این مقاله برای شما بیان کردیم بهترین مدل را از نظر نیازهایتان انتخاب کنید.

تکنولوژی های جدیدی که به تلویزیون های LG اضافه شده است مانند قابلیت پخش سه بعدی یا همان ۳D قیمت بسیار بالایی دارند. پس اگر به فکر خرید یک تلویزیون قیمت مناسب هستید، از داشتن تکنولوژی های جدید صرف نظر کنید.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که قابلیت ۳D تنها برای نوجوانان جذابیت دارد چرا که تنها آنان به بازی های انیمیشنی علاقه مند هستند و دوست دارند تصویر تلویزیون چیزی شبیه به واقعیت جلوی چشمانشان به نمایش بگذارد. اما افراد بزرگسال کمتر این ویژگی را درک می کنند و شاید اصلا برایشان اهمیتی نداشته باشد و کارایی کمتری از تلویزیون انتظار داشته باشند.

مورد دیگری که بر روی قیمت تلویزیون های LG تأثیرگذار است:

قابلیت اتصال به اینترنت است. به طوری که تلویزیون‌های هوشمند بدون سیم به راحتی از طریق وای فای به اینترنت وصل می شوند و شما می توانید با استفاده از تلویزیون به فضای اینترنت دسترسی پیدا کنید. اگر این ویژگی برایتان چندان اهمیتی ندارد، می توانید با انتخاب بهتر هزینه کمتری پرداخت کنید.

به طور کلی، با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید قیمت تلویزیون ال جی بیشتر خواهد شد. پس به تکنولوژی های به کار رفته برای تلویزیون های ال جی دقت کنید و اگر به آنها نیازی ندارید از فاکتور خریدتان حذفشان کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید تلویزیون ال جی آشنا شدید. همچنین از ویژگی ها و مشخصات آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

مهم ترین نکات قبل خرید تلویزیون ال جی کدامند؟

توجه به نکاتی از جمله کیفیت تصویر، عملکرد گیمینگ و میزان روشنایی و کنتراست تلویزیون از نکات مهم و حیاتی هستند که حتماً باید در نظر داشته باشید.

در خرید تلویزیون LG به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟

مهم ترین نکته در مورد خرید تلویزیون ال جی توجه به قیمت مدل ها، سایز و طراحی محصول است که به سلیقه خود، بهترین مدل را انتخاب کنید. بررسی مشخصات و دریافت مشاوره تخصصی هم برای خرید هوشمندانه و حرفه ای لازم است.

پیشنهاد ما به شما

ظرفشویی الجی و سامسونگ

ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ + بررسی تفاوت ها و مقایسه ماشین ظرفشویی الجی و سامسونگ ۱۴۰۲

ماشین ظرفشویی الجی بهتره یا سامسونگ ؟ معایب و مزایای محصولات هر کدام از این …

دیدگاهتان را بنویسید