پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

ورزش بهتر است یا رژیم؟ با کدامیک سریع تر می شود نتیجه گرفت؟

ورزش بهتر است یا رژیم: برای این که بخواهید کاهش وزن موفق داشته باشید، باید به اقداماتی که انجام می دهید، حداکثر تعهد را داشته باشید اما به نظر شما این تعهد باید بیشتر مربوط به ورزش باشد یا رژیم غذایی و کدام یک می تواند برای کاهش وزن موثرتر واقع شود؟

در این بخش از سلامت، با وب سایت گفتنی همراه باشید تا در این باره بیش تر مطمئن شوید.

ورزش بهتر است یا رژیم:

کاهش وزن چگونه انجام می شود؟

خیلی جالبه بخوانید: مردان و زنان کدام ماههای سال زیبا هستند؟

عکس مفهومی درباره رژیم لاغری

ورزش بهتر است یا رژیم: کاهش وزن وابسته به دو عامل است که یکی از آن ها کالری و دیگری سوخت و ساز انرژی است. غذایی که شما می خورید، انرژی بدن تان را تامین می کند و استراحت هم به ذخیره سازی این انرژی می پردازد. هنگامی که بدن انرژی کمتری را با توجه به تعداد کالری هایی که دریافت کرده اید، بسوزاند، نمی تواند کاهش وزن داشته باشد. پس به این نتیجه می رسیم که رژیم و ورزش هر دو در کنار هم؛ اهمیت دارند.

خیلی جالبه: آزمون شناسایی پسر میلیونر: کدومشون میلیونره و هیشکی خبر نداره؟!

فواید ورزش برای کاهش وزن

فواید ورزش برای کاهش وزن

ورزش بهتر است یا رژیم: ورزش یکی از مهم ترین راهکارهای کاهش وزن است که باعث می شود شما کالری های اضافه را بسوزانید، و سرعت سوخت و ساز خود را افزایش دهید. انجام فعالیت هایی مثل ایروبیک بهترین ورزش برای کاهش وزن است. یعنی اگر فقط نیم ساعت در روز به صورت کاملاً معمولی آن را انجام دهید، باز هم کالری سوزی خوبی ایجاد خواهد کرد.

حتما بخوانید  آشنایی با فعالیت‌هایی سرگرم‌کننده برای دوران بارداری

خیلی جالبه: بازی فکری شاهدخت دروغین کیه؟ از هر ۱۰ نفر یکی می فهمه!

فواید رژیم برای کاهش وزن

ورزش بهتر است یا رژیم- فواید رژیم برای کاهش وزن

ورزش بهتر است یا رژیم: کاهش وزن تا حد زیادی بستگی به کالری مصرفی شما در طول روز دارد. عادات غذایی ناسالم یکی از اصلی ترین دلایل چاقی هستند. پس شما باید میزان کالری خود را بسنجید. به غذایی که می خورید دقت کنید و ببینید که واکنش بدن شما به این رژیم غذایی چیست.

مقایسه ورزش و رژیم غذایی؛ برای کاهش وزن کدام یک را باید انتخاب کنیم؟

ورزش بهتر است یا رژیم: برنامه غذایی سالم برای کاهش وزن یک جنبه حیاتی است، زیرا باعث کاهش تعداد کالری می شود. البته که برای کاهش کالری مصرفی از طریق رژیم، باید محدودیت های غذایی را برای خودتان ایجاد کنید. یک برنامه کاهش وزن سالم باید ورزش را هم در خودش داشته باشد تا فرد بتواند با سوزاندن کالری و مصرف کالری کمتر به کاهش وزن ایده آل خود برسد.

قطعاً که ورزش هم به شما کمک می کند اما اینکه رژیم سالم بخورید، اهمیت بیشتری دارد. در غیر این صورت احساس ضعف می کنید، عضلات خوب ریکاوری نمی شوند و سیستم ایمنی هم افت می کند. بنابراین حتما باید طبق برنامه ریزی پیش بروید.

برای چربی سوزی به این روش باید عمل کنیم:

۱) رژیم اصولی

۲) ورزش هوازی ( برای چربی سوزی)

۳) تمرین با وزنه ( برای عضله سازی )

ورزش بهتر است یا رژیم: البته دوری از استرس – بی خوابی و بسیاری موارد دیگر هم دراین امر دخیلند که پرداختن به همه آنها در این مقاله نمی گنجد همین بس که بدانید هنگام استرس کورتیزول ترشح می شود که کورتیزول ضمن سرکوب هورمونهای عضله ساز ( تستسترون) موجب جمع شدن چربی در اطراف شکم می شود و موجب شکستن بافت عضلانی میشود .

حتما بخوانید  معجزه سیاه دانه برای قوای جنسی و نحوه استفاده از آن را ببینید!

تمرین با وزنه به دو روش موجب چربی سوزی می شود یک موجب عضله سازی می شود که عضله بیشتر یعنی سوخت و ساز بالاتر و مساوی با چربی سوزی بیشتر یا حداقل ذخیره چربی کمتر دوم اینکه هنگام تمرین با وزنه متابولیسم بدن تا ۲۴ ساعت حدود ۵ تا ۱۰ کالری در هر ساعت بالاتر است و به عبارت دیگر حتی هنگام خواب هم بعد از تمرین با وزنه چربی سوزی می شود.

اما ورزش هوازی به ورزشهائی که در زمان طولانی حجم زیادی از عضلات و با شدت کم به کار گرفته می شود ورزش هوازی گفته میشود دو – شنا – دوچرخه سواری مثالهائی از ورزشهای هوازی هستند.

ورزشهای غیر هوازی به سری ورزشهای پرشدت و کوتاه گفته می شود که تمرین با وزنه نمونه بارز آن است نوع انرژی که در هرکدام از این ورزشها به کار گرفته می شود کاملا متفاوت است در تمرینات هوازی است که بدن به سراغ ذخائر چربی می رود ضمن اینکه بعد از ورزشهای هوازی ( همان آئروبیک ولایت ما) تا ۵ و ۶ ساعت متابولیسم بدن بیشتر است و چربی بیشتری میسوزد.

هیچ روش و فرمول جادوئی و دستگاه معجزه گر وجود ندارد روزی یک سیب و دو تا کرفس خوردن و سایر روشهای اشتباه دیگر مدتها است که منسوخ شده باید بدنسازی کنید – هله هوله نخورید و تحرک کافی داشته باشید . یکی از قهرمانان بدنسازی گفته ۹۹ درصد مردم مثل ما نیستند و همین است که همه ما را تحسین می کنند.

حرف آخر: ورزش بهتر است یا رژیم؟

ورزش بهتر است یا رژیم: با توجه به آنچه خواندید، نتیجه گیری این است که اگر هر دو مورد را با یکدیگر همراه کنید، قطعا سریع تر کاهش وزن خواهید داشت.

حتما بخوانید  معایب خلال دندان: دلایلی که باید استفاده از آن را کنار بگذارید!

این مطالب هم توصیه می شوند:

لاغری با آجیل: احساس ضعف شدید دارید؟ پس بهتر است با آجیل رژیم بگیرید!

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

پیشنهاد ما به شما

تفاوت‌های علائم اولیه بارداری و پریود و نحوه تشخیص هرکدام

“دارم پریود میشم یا حامله‌ام؟” این پرسشی است که بسیاری از خانم‌ها گاهی حتی ماهیانه …

دیدگاهتان را بنویسید